09.04.19_Bierviltje Blauw_113x113_107 do

• Rotary voor Water - Jeroen Collette - Gouverneur D1550 - RC Culemborg

09.45  KORTE PLENAIRE PRESENTATIES

11.00  WATERSESSIES RONDE 1

Geef bij aankomst op 25 mei de keuze voor de 2 dieptesessies door voor ronde 1 en 2.

• 1 - Rotary Scholarships IHE Delft - Bas Hendriksen - Institute for water education – 2 buitenlandse studenten studerend aan IHE voor wateringenieur- met een Rotary scholarship - vertellen waarom ze hier zijn en wat gaan ze doen als ze terug gaan.

• 2 - Schoon water vrij van medicijnresten - Michiel Alexander de Raaf, medisch bioloog.

• 3 - Indonesië zakt langzaam onder water - Herman Mondeel, Hoofd Watermanagement Witteveen+Bos - Nederlandse en Indonesische ingenieurs werken aan het tegengaan van overstromingen en het verbeteren van de leefomstandigheden.

• 4 - Hoe pak je een waterproject aan – Ebed Litaay – RC Almelo - betrokken bij het Rotary waterproject Bandung Barat - aanpak van waterprojecten en werken met de lokale cultuur.

• 5 - Water in het buitenland - Marco Schouten CEO VEI  (Vitens, Evides Waterbedrijf, WML, Waterbedrijf Groningen and Brabant Water) en Hans Verhoeven MTD - RC Eindhoven-Kempenland

• 6 - Waterproject Nicaragua - Debbie Kenyon-Jackson – voorzitter Community Service & Fund Raising RC Cuijk en Stichting GESP Gennep - opzet en betrokkenheid van Rotary en indienen van een Grant

• 7 - Water en voedselzekerheid - Hans Vink - Nutreco Africa - RC Midden Betuwe-Valburg

• 8 - EndPlasticSoup - Wendela Sandberg - RC Amsterdam-Nachtwacht - EndPlasticSoup - een initiatief van Rotaryclubs Amsterdam - hoe Rotary verschil kan maken - awareness - action - avoid

• 9 - Nederland en water - Peter Glas - Deltacommissaris - RC ‘s-Hertogenbosch

• 10 - Waterprojecten op de HAS – studenten van de opleiding milieukunde

12.00  LUNCHEN & BEZOEK WATERSTANDS

13.00  WATERSESSIES RONDE 2

14.00  HUMORISTISCH SCHERPE AFSLUITING MET CABARETIER MARCEL STEVENS

14.30  BORREL

DISCON logo vrijstaand.png

PROGRAMMA ZATERDAG 25 MEI 2019

Untitled.png
FOCUSGEIEDEN ROTARY.png

Water is de blauwe draad door alle focusgebieden van Rotary. Het doel van de Districtsconferentie is zoveel mogelijk kennis, inzichten, ervaringen en handreikingen te delen over het belang van water in Nederland en het buitenland. Een mooie basis voor één waterproject binnen iedere Rotaryclub in Nederland. Heb je al een waterproject binnen de club, die je wilt presenteren in een stand? Laat het ons weten via een mail.

E_2018_SDG_Poster_with_UN_emblem_bewerkt
stands
07.03.19_Logo Rotary met water.png

STANDS WATERPROJECTEN INSPIRATIE

Laat je inspireren en informeren bij de vele stands over - water- projecten. Heeft jouw club ook een waterproject, deel dan je kennis en ervaring met andere Rotary clubs. Meld je HIER aan, dan reserveren we een plek. De volgende projecten zijn al aangemeld.

Waterfonteinen in de Kempen - RC Eindhoven-Kempenland

Botary - RC Maas en Waal

Rotaract - Rivierenland

End Polio Now